:: KEMAHANGcare TV ::

Saturday 6 August 2016

#27.. ::JJMK BESUT/JERTIH - TERIMA KASIH NGO WARGAKILANG::

ALHAMDULILLAH... Berlangsung dengan jayanya pada hari ini ( 6 Ogos 2016, SABTU ) program JALAN-JALAN MASUK KAMPUNG (JJMK) anjuran NGO WARGAKILANG Kelantan Chapter utk kawasan sekitar Besut & Jertih. 30 keluarga/asnaf telah berjaya disantuni meliputi kawasan-kawasan seperti Kg Alor Selising, Padang Luas, Kg Tanjung Alir, Cerang Meliling, Kg. Padang Baloh, Pasir Akar dan beberapa kawasan lagi.
KEMAHANGcare yang telah menghantar 4 wakil untuk turut sama merasai denyut nadi rakyat bersama NGO WARGAKILANG ini, dengan 2 matlamat.. turut sama membantu NGO WARGAKILANG dalam menyantuni asnaf, dan dalam masa yang sama kami turun sebagai 'pemain baru' untuk belajar selok belok pengurusan kerja-kerja amal dan kebajikan daripada NGO WARGAKILANG yang telah berbelas tahun menabur bakti menjejak, mendekati, dan membantu para asnaf tanpa mengira penat lelah. Alhamdulillah, walaupun pertama kali turut serta dalam program besar begini, kehadiran kami diterima dengan terbuka oleh mereka, malah kemesraan yang ditunjukkan aktivis NGO WARGAKILANG membuatkan kami begitu selesa membantu. TERIMA KASIH UNTUK LAYANAN YANG CUKUP MESRA, dan tunjuk ajar yang diberikan.

Berkenaan asnaf pula, daripada 30 keluarga yang terlibat dalam program ini, KEMAHANGcare akan memilih beberapa keluarga untuk kami usahakan sesuatu kepada mereka, mungkin lebih kepada bantuan berbentuk pembangunan ekonomi isirumah.

Dipaparkan bersama laporan ringkas ini gambarfoto JJMK BESUT & JERTIH untuk tatapan semua.








No comments:

Post a Comment